Gambia Dag 0-1.
Publicerat den

Dag 0 (resan upp till stockholm) Klockan 15.30 kom dieter och hämtade upp oss för att åka till Götene för att hämta iris. Sedan väntade en 4 timmars lång resa till Stockhom med en paus i Arboga där vi tog en räksmörgås. Vi anlände till flygplatshotellet, rest and fly, klockan 20.30. Första gången vi låg där. Superbra när det är så nära till flygplatsen! För det ligger ju på flygplatsen lixom, så var ju bara att ta en rulltrappa upp och sedan så var man ju typ där=) Dock flina vi lite, då vi knappt fick plats med bagaget, för stort var det då inte!=P .. Mor o Iris fick ett försmak för deras resterande vecka i dubbelsäng..hahaha.. jag låg gött i överslafen=P Gick och la oss och gick upp 03.30 för dusch och avgång till flygplatsen.

Dag 1, själva flygningen och första kvällen i Gambia. Vi checkade in och åt frukost på flygplatsen. Gick sedan och hämtade en 3 dm tjock hög med pengar (de har bara 100 dalasi som högsta valuta, 20 sv. kr) hahaha.. så det blev en liten hög fast man inte hade så möe pengar;P 6.45 lyfte vi och där väntade en 5,5 timmes flygresa till Gran Canaria där vi fick vänta en timme i flygplanet då de tanka och bytte besättning, förr fick vi alltid gå ut för det var farligt att sitta i ett plan när man tanka, men de har det tagit bort. Synd, då man behövde sträckt lite på benen. Sen flög vi 2 timmar till gambia och landa 15.20 lokal tid (16.20 sv. tid). Vi gick ut mot bussen i värmen, där Musa mötte oss och vi åkte till Kombo beach. Ett mkt fint hotell. Sen på kvällen gick vi ut och åt en pizza med musa i närheten av hotellet. På vägen hem handlade vi lite vatten och sedan gick vi och la oss vid 10 tiden då vi var lite trötta efter flygresan;P

Min packning..hehe... ngt tema?=P

Första parkett på soluppgången!=)

HaHa.. älskar mr bean!!!!!

Gran Canaria!

Den fina Saharaöknen!!

Framme!!!!=)

Nu är vi verkligen i Afrika!

Ankom till hotellet=)

Vårat rum. Mor o Iris fick dela dubbelsängen och samma täcke;P

Jag fick ligga på en stenhård soffa.